Friday, May 11, 2012

OPINIE ETICA , 2012

    Sub semnul Minervei 4









 OPINIE ETICA , 2012

Un inventator este un om care priveste in jurul lui si nu este multumit de lucruri asa cum sunt. Vrea sa imbunatateasca tot ce vede , vrea sa aduca foloase lumii !
                                                           Alexander Graham Bell ( 1847 – 1922 )




Sa zicem ca ai experienta si ti-ai format convigeri obietive si bine relationate cu actualitatea intr-un domeniu oarecare , insa , deja bine populat cu pareri ale unor personalitati , garantate de titlulirile lor universitatre si academice.

Oricum ramane loc pentru oricine ar avea pareri sau idei  , dar , daca nu au “girul”  unor persoane cu atare  titluri univesitare si academice ideea moare , sau in cel mai fericit caz , ti se sugereaza ca de pe pozita ta , glasul nu se va auzi niciodata „ in cer” !
Concret , ideea va fi ingropata indiferent de valoare , actualitate sau probitate stiintifica !
Acest filtru stiintific este totusi firesc pentru  despatirea inutilului fantezist de ideiile intr-adevar valoroase si utile.
Dupa cateva decenii de „gandire centralizata” oamenii cu idei valoroase sunt inca exceptii ignorate ,  si ,  fac anticamera „pe la marimi” , sau iau drumul strainatatii !
Cazurile Anghel Rugina , cu idei de reforma economica si propunerea „leului  greu” ;  ignorat  si uitat. Legea (varianta) Contantin Cojocaru *1) , distributismul ca forma de trecere de la comunism la o societate normala dar si echitabila , ignorat , criticat suspect sau amatoristic.
Ce valori academice nationale sau internationale au expertizat si respins aceste propuneri  !?
Si….ce ”elite functionale cu gir stiintific universal”  mai avem in tara !?
Catre anul 1990 dar si inainte , promovarea la titluri universitare era in principal o problema de loaialite si mult mai putin de valoare intrinseca sau didactica. Era un dat politic : filtrul obligatoriu Partid-Securitate , si din pacate , devenit acceptabil pentru unii dintre arivisti.
Sa nu aducem ofensa exceptiilor , dar , nici sa nu ascundem realitatea acestei  filiere obligatorii , corupte si oficializate , cu efecte dezastruoase pentru mai tarziu.
Stiinta Romaneasca  a ramas umilita si a retrogradat in concertul stiintific universal.
Lumea profesionista si de valoare care  a generat si  realizat „marile proiecte ale socialismului” era insasi esenta creativitatii poporului roman , intelectualitatea formata in scoala interbelica din tara si strainatate , tolerata , „supraveghiata si  pusa la treaba” !.
S-a incercat disperat conservarea unor traditii de exigenta in calitatea invatamantului dar si acestea au fost invinse si eliminate treptat , criteriul politic si arivismul inlocuind caliatea.
Dupa 1990 cand acele criterii penibile s-au diluat , surpriza !  O mare generozitate legislativa , si de gol legislativ , au deschis larg portile pentru obtinerea titlulilor universitare si academice  iar cele anteriore lui 1989 , obtinute  prin colaborationism , s-au pastrat.  Revin , au existat si rarissime exceptii de valoare.
______________________________________________________________________________

*1) In decembrie 89 rominii nu au facut altceva decat sa schimbe vechile lanturi ruginite cu unele noi, stalucitoare. Inlaturarea regimului comunist nu a reprezentat instaurarea unei ere de libertate si independenta nationala si economica ci victoria capitalului apatrid, mai precis instaurarea dictaturii unei oligarhii financiare fara Dumnezeu, fara Patrie, fara Popor. Afirmam inca o data ca o asemenea situatie nu este nici morala, nici acceptabila, si oferim A Treia Cale economica – Distributismul !  Citat din Vlad A.C. Padureanu
                                                                                           

                                                                                         2.
S-a facut oare un pas inainte dupa 1989 in mult asteptata democratie  cu autonomie universitara !?
O navala nefireasca de „ al de randul doi si neaveniti , au inundat vechea lume universitara de stat si pe cea noua , privata. Sunt oare acestia la inaltimea misiunii de formator profesional  si educator sau formatori de opinie ?
Tara , putem spune chiar in deriva , astepta  generatii noi bine educate si instruite ,  pregatite si moral pentru asanarea si lichidarea consecintelor trenante ale asa zisei tranzitii postcomuniste , „raiul beteag” al saraciei prostiei si hotiei !
Criteriul filtrului stiintific pentru idei noi s-a pastrat ; adesea insa ,  judecatile de valoare asupra acestora nu se mai face de catre personalitati cu autoritate stiintifica incontestabila si moralitate ireprosabila !
Cazurile Rugina si Cojocaru de altfel ambii doctori in economie , unul din America si celalat din tara , sunt cazuri elocvente pentru  modul cum este tratata o idee mai mult sau mai putin noua de imbunatatire a societatii (noastre) sa-i zicem , de eterna tranzitie postcomunista .
De la cine asteptam salvarea  , asteptam degeaba (!?)

Un parlament de draci este firesc şi reprezentativ pentru o societate diabolică.  aforism de Valeriu Butulescu din Imensitatea punctului



Exista cateva domenii sociale „de pana continua , cum sunt sanatatea , invatanantul ,  justitia, ocrotirea sociala , dar si agricultura , sursa compensatorie ideala in imprejurarea colapsului industrial , si alte domenii cheie pentru viata normala si progresul unei tari civilizate.
Cum este posibil acest lucru , si cui foloseste acesata continua disfunctionalitate ?
Ne lipsesc oare competenta si buna credinta , moralitatea !? Dece stagnam in gasirea solutiilor reparatorii ? Pentru ca evident , persistam voluntar in eroare si minciuna.
Ne franeaza in mod cert lipsa vointei politice ,  lipsa de viziune, lipsa de experienta  in imprejurarea de criza interna  creata de caderea aproape  acuta  a industriei si izbuctirea unui somaj fara precedent . S-a acceptat tacit „exportarea” acestor someri , ca „solutie de criza”, dar fenomenul a luat proportii nebanuite , ajungandu-se  cel putin ,  la injumatatirea  fortei de munca din tara .
Opiniile si solutiile despre si pentru reparatia acestei stari de fapt , se gaseste la o ceata pestrita si probat mediocra in care „valorile cand exista , dispar”, si , diversificata in diferite firme politice (sau partide) care bat pasul pe loc  si paraziteaza  institutia sacra a democratiei : Parlamentul !
Activitarea legislativa a Parlamentului nu este cantitativa , si nu se masoara cu bucata , metrul si kilogramul , ci cu constitutionalitatea , oportunitatea , claritatea , aplicabilitatea si eficienta sociala a  legilor emise.  
Din pacate in parlament se da curs legislativ si initiativelor interesate , egoiste si  paguboase ale tupeismului de tip mafiot.  Sau , cu rea credinta , sunt lasate goluri legislative care favorizeaza inavutirea ilicita si dezechilibrarea bugetara prin sfidarea obligatiilor fiscale. Verigile intermediare parazitare au proliferat fara nicio opreliste legislativa scumpind artificial costul vietii sub pretextul fals interpretat al pietei libere cu autoreglarea preturilor   !
Cred ca de acesta maniera , lipsita de raspundere morala si  patriotica in majoritatea deciziilor politice, AM AJUNS UNDE SUNTEM.
Calitatea legii si aplicarea ei neinduplecata , ar putea  schimba progresiv starea de fapt.
Benficiarul efectiv al acestor legi trebuie sa fie cetateanul , care , trebuie sa obtina in tara ceeace acum obtine plecand in strainatate , adesea fara gand de intoarcere !
Momentan , mai mult de jumatate din forta de munca calificata este in afara tarii ! Nimeni dintre politicienii nostri  nu recunoaste in mod explicit ca sitatia s-a creat din lipsa de viziune politica la momentul potrivit - privind reocuparea acestei forte , prin reconvertiri industriale si servicii, dar si crearea de noi obiective industriale viabile , etc.
Aceasta situatie este datorata lipsei de viziune in atare imprejurare si declanseaza un sir de consecinte  negative bugetare si , afectarea grava a fondurilor de solidaritate , (somaj , C.A.S. , pensii de stat , etc.).
Sa facem in tara tot ceeace tine de noi pentru oprirea hemorgiei externe a fortei de munca, altfel ne indreptam spre colaps social si haos. 


3.
Care este ponderea intelectualior cu inalte studii din totalul celor 471 de parlamentari si care este reprezentativitatea pe categorii sociale , daca tot suntem intr-un stat democratic ?
Care este educatia , instructia si activitatea de merit care i-a facut eligibili ca membri ai parlamentului Romaniei ? Este Parlamentul nostru o tribuna libera a tuturor elitelor experte , morale si patriotice care da curs sperantelor noastre de mai bine !?
Categoric nu.
Toti si-au dobandit eligibilitatea parlamentara pe „linie de partid” deci au facut sau „fac parte din sistem”, „sistemul” reprezentand continuitatea oculta PCR-Securitate ! Acest „sistem” inseamna o organiztie supra partinica oculta , corespunzand unei reorganizari „celulare” in plan national ” a fostei puteri , anterioare anului 1989 si care , pregateste cu grija listele electorale ale partidelor. Nu intra nimeni in politica din afara celor nominalizati „ca facand parte din sistem” si confirmati de „oculta”. Nimeni nu ocupa o functie de decizie generos remunerata daca nu face parte din sistem , si nu rezista intr-o antrepriza privata de orice natura , daca nu cotizeaza la puterea (in fapt , ideologic mereu aceiasi) a  momentului . Cine incearaca defectarea sau ocolirea sistemului „piere politic si economic sau , chiar si mai rau”. „Sistemul” este ermetic si se auto regenereaza prin selectie rigurosa. El se bazeza pe principiul „iti dau daca-mi dai”  si , pastrarea secretului relational”! Este mult mai disciplinat , mai eficient si mult mai bine organizat decat Mafia sau Camora.
Exista o performanta negativa care functioneza ireperosabil , ducandu-te cu gandul la un scenariu de distrugere urmarit cu perseverenta si rabdare de catre o forta externa ce trebuie hotarat contracarata.
2*) Vezi interviu lui Marius Tuca cu Anghel Rugina.
                   Cu lipsa unei clase politice macar in formare , culte , oneste si de „model” european , versata politic si autentic  patriota  , mergem incet dar sigur la pierzanie !  Exista pericole externe reale !
Atunci , unde se gasec solutiile reparatorii ale prezentului si viitorului apropiat cand insesi universitatile formatoare de competenta si civism sunt disfunctionale sau mediocre stiintific , pedagogic si didactic !? Ce fel de „diplomati universitari” dam societatii pentru repararea , siguranta si propasirea ei ?
Crearea elitelor este ” scumpa si cronofaga” ; criminal odata distruse , o  natiune eliberata  dar inca confuza , trebuie sa-si faca un cult,  o prioritate,  si o urgenta , din a le recrea !
Cum se poate spera la schimbari  benefice in plan social  fara o elita intelectuala culta si patriota din care sa se cristalizeze  in mod natural si elita politica ?
Elita politica creaza - in mare - cadrul si directiile de perspectiva ale fiecarui compartiment social : economic (locuri de munca in idustrie , agricultura , servicii, etc. ) , social (protectia privind sanatatea igiena publica si asigurarile sociale) , sustinerea culturala (invatamantul , informatia , creatia in domeniul artelor si literaturii, etc. )  
Falsa dezbatere , falsa critica , falsele solutii si falsii guru sunt o penibila mascarada. Criza insa e reala si persistenta , si cea interna si cea externa  supraadaugata.
Aceiasi indivizi omniprezenti,  in show-urile televizate , in presa scrisa etc. , intregesc un tablou defetist si demobilizator perfect : „suntem in Romania si aici nimic bun nu se mai poate intampla” ! Aceasta este impresia cu care ramai dupa toate aceste intalniri cu „analistii politici” si ziaristii Romani .
Niciun partid politic cu un program ferm de guvernare , coerent si articulat cu realitatea , urmare a colpsului industrial progresiv de dupa 1990  si  hemoragiei externe a fortei de munca.  
Criza mondiala si saracia (ca si cand ne-ar fi facut-o altii) este clamata in permanenta si tine loc de orice raspundere concreta in gasirea solutiilor !
Sarabanda - pot spune criminala sau imbecila - a imprumuturilor la diverse surse bancare (F.M.I. etc.) pentru acoperirea platilor imediate - este motivata , momentan -  dar , trebuie evitata prim masuri economice si nu prin curbe de sacrificiu aplicate salariatilor si pensionarilor.

                                                                                                   
4.
Nu te scârbi de speţa omenească şi nu te descuraja: cu timpul lutul se preschimbă în marmură.
aforism de Pitagora din Legile morale şi politice

Trebuie sa se produca o rapida si miraculoasa  mutatie in  mentalitatea etica a omului politic si politica nationala in sine. Acesta nu va putea fi realizata decat prin revizuirea etica a conceptului individual de a face politica pragmatic dar onest , si abia apoi , celelalte revizuiri  constitutionale si legislative.
Aplicarea neconditionata a legilor sa demonstreze ca suntem un stat guvernabil , un stat de drept , in care domneste legea si nu coruptia si bunul plac , un stat solid economic , solvabil ,  si un  teren sigur pentru  investitii straine serioase si reciproc profitabile.
A doua mare mutatie necesara este „maturarea din politicaa plosnitelor clientelare si sponsorizarilor otravite ce fac posibil  santajul ulterior , cu „liber”  la fraude si ilegalitati , ce nu mai pot fi  sanctionate!   Sistemul politic clientelar : „iti dau , ca sa ma  (ne)  votezi” a facut cel mai mare rau Romaniei facand posibila accedarea si  mentinerea la putere a unor clici corupte si profitoare notorii si care , au actionat liber fara nicio  forma de control sau sanctiune din partea organelor abilitate , cu exceptia razbunarilor politice , timp de peste  20 de ani.
Aceasta mutatie rapida si miraculoasa , in practica , nu se va produce curand ; ci doar , dupa aparitia primelor generatii educate in spiritul valorilor  europene si moralei crestine .
Avem mulţi oameni inteligenţi, dar puţini oameni cu caracter. Acest paradox explică drama perpetuă a României, indiferent de regimul ei politic. aforism de Valeriu Butulescu.
Cu actuala clasa politica la carma tarii vom avea probabil un progres lent si anevoios in care obiectivele nationale de creastere a calitatii vietii vor ramane secundare inca , obiectivele principale ramanand inavutirea din ce a mai ramas nepradat statului  si din abilitatea combinativa de a capusa bugetul statului cu aparenta de legalitate.
                                                                                                                                              Diogene


5.
M I C A   D O CU M E N T A R E .
DISTRIBUTISMUL
Distributismul este o filozofie sociala care promoveaza viziunea unei societati mai drepte. El ofera oamenilor modalitati concrete de a-si castiga propriul mod de viata, de a-si gestiona proprietatea si de a descuraja marile concentratii de bogatie si putere. Scopul lui este deci prevenirea formarii marilor mase de saraciti pe fondul concentrarii capitalului in prea putine maini. Implementarea ideilor distributiste ar duce la incurajarea micilor proprietari si ar descuraja marile companii transnationale, imperii financiare sau - la scara mai mica -, a impersonalelor lanturi de ?supermarket-uri?.
Distributism vs. Socialism
Ceea ce distinge distributismul de socialism este respingerea notiunii de putere centralizata in stat care duce la crearea unui singur, atotputernic proprietar - statul - de care masele, lipsite de dreptul de proprietate, vor fi in mod necesar dependente. Oamenii nu pot fi liberi (capabili de a-si controla propriile vieti) decat atunci cand au ocazia sa controleze direct mijloacele de productie ale propriei subzistente. Nu indirect, nu teoretic (afirmand de exemplu: ?aceasta fabrica este a oamenilor!?) ci detinand, individual, actiuni ale respectivei fabrici. Egalitatea trebuie sa vina nu din lipsa totala a proprietatilor ci din sentimentul de siguranta pe care ti-l da faptul de a te sti proprietar si responsabil pentru modul in care iti gestionezi proprietatea. Distributismul inseamna deci distribuire de putere. De aici responsabilitatea pe care oamenii trebuie sa si-o asume. Daca sistemul socialist inseamna frica de responsabilitate, in sistemul distributist, omul, in calitate de proprietar este detinatorul mijloacelor si metodelor necesare bunului mers al civilizatiei.
Adevarata alternativa. Distributismul este o filozofie sociala care promoveaza viziunea unei societati mai drepte. El ofera oamenilor modalitati concrete de a-si castiga propriul mod de viata, de a-si gestiona proprietatea si de a descuraja marile concentratii de bogatie si putere. Scopul lui este deci prevenirea formarii marilor mase de saraciti pe fondul concentrarii capitalului in prea putine maini. Implementarea ideilor distributiste ar duce la incurajarea micilor proprietari si ar descuraja marile companii transnationale, imperii financiare sau - la scara mai mica -, a impersonalelor lanturi ?supermarket-uri?.
In esenta, distributismul inseamna acel mod de viata in care exista respect pentru proprietate, a ta si a celor din jur deopotriva, in care familia este ridicata la rangul pe care trebuie sa-l aiba in corecta ierarhizare a unei societati, in care oamenii traiesc in armonie cu Dumnezeu, in care regula de baza este urmatoarea: ?daca mica mea afacere ma ajuta sa obtin toate cele necesare traiului meu si al familiei mele, ce drept am eu sa-mi extind bunastarea in detrimentul celorlalti?? Distributism in Romania!

O expresie concreta, adaptata realitatilor romanesti de transpunere in practica a doctrinei distributiste a fost realizata de economistul roman dr. Constantin Cojocaru si adusa la cunostinta publicului in forma ?Varianta Cojocaru?.

CONSTANTIN COJOCARU
*1). Ştiind că singura soluţie, prin care noi, poporul român, ca şi alte popoare, ne putem câştiga şi păstra libertatea, bunăstarea şi demnitatea, prin care putem opri mafiile politco-financiare să ne deposedeze de avuţia pe care am creat-o şi pe care o creem, este construcţia economiei democratice, prin împroprietărirea cu capital a tuturor cetăţenilor, astfel încât majoritatea capitalului să rămână, pentru totdeauna, în proprietatea privată a majorităţii cetăţenilor, această majoritate a cetăţenilor constituind clasa mijlocie a societăţii, aceea care,  deţinând puterea economică, va controla şi puterea politică, adică statul, cu toate componentele sale – legislativă, executivă, juridică, financiară, mediatică – şi îşi va impune şi propriile sale valori morale: munca, cinstea, competenţa, curajul, spiritul de iniţiativă, de solidaritate socială şi naţională, dragostea faţă de Dumnezeu, de familie, de neam şi de ţară,




                                                                                          6.

ANGHEL RUGINA.

*)2. «George Bush este un texan simpatic, cinstit şi foarte de treabă, dar nu face ce vrea el!..."
"Cum, adică, nu face ce vrea el? Păi nu este el cel mai puternic om de pe planetă? Nu conduce el guvernul celui mai puternic stat din lume?" A întrebat, Tucă."Păi, nu prea..." a răspuns domnul profesor. "Se vede treaba că trebuie să fac unele precizări", a mai spus domnia sa, "ca să se ştie şi ca să puteţi înţelege mai bine"!...
Apoi a continuat:
"Dragii mei, lumea asta este condusă de un fel de guvern mondial, format dintr-un grup de circa 250-300 de persoane, super-bogate, super-puternice şi super-bine-informate, care trăiesc "ca în sânul lui Avram"! Oamenii ăştia deţin puterea absolută pe planetă. În afară de accesul imediat la toate resursele economice şi la cele mai recente descoperiri tehnico-ştiinţifice, multe ţinute în secret, au la dispoziţie, în toate ţările lumii, institute de cercetări psiho-sociologice, cu ajutorul cărora ţin sub control toate popoarele planetei.
Acestea le indică personajele politice cele mai "potrivite" pentru a "câştiga alegerile", în mod "democratic" în cele mai importante state ale lumii ; importante nu numai ca număr de locuitori, dar mai ales prin resursele lor naturale, prin puterea economică, militară sau prin poziţia lor strategică.
Practic toţi conducătorii statelor importante ale planetei sunt"aleşi" cu "binecuvântarea" acestui "GRUP", şi toţi cei aleşi nu fac altceva decât să pună în practică "directivele" trasate de acesta..."
 *


No comments: