Thursday, May 17, 2012

CREAREA OMULUI NOU


                  QUO VADIS  5








                                  CREAREA OMULUI NOU



     Fiecare Roman cu sau fara carte, la indiferent a cata generatie are in filiatia  sa ori un plugar , ori un oier , si mai tarziu, un meserias sau negustior.
Ei , si mai tarziu , obarsia s-a putut afla si printre „ functionari ” categorie nu tocmai agreata de filtrul social al „democratiei populare”.
     Depasirea calitativa a conditiei sociale s-a facut ca o libera aspiratie , doar prin educatie , iar cea cantitativa  doar prin sacrificii , cand a fost onesta.
     Cand acest lucru nu se confirma sau se oculteaza , atunci avem de a face cu un personaj pernicios , probabil nascut din spuma marii proletare de pe la orase si sate , un golan in sensul semantic sau „un om nou” in sens politic , cu sau fara carte , menit sa domine societatea peste vremuri  ( !? )
      In ultimii saizeci si cinci de ani imbunatatirea pozitiei sociale s-a obtinut prin loialism politic si mult mai putin prin educatie  si sacrificii.
    Aceasta categorie nu trebuie sa se simta ofensata fiind pusa in lumina , intrucat nesansa noastra si sansa ei , poate fi corectata prin putina sfiala  sau chiar un pas inapoi , autoeducatie , si educatie indiferent de varsta .
    Bunul simt al omului asa-zis „ cu o singura carte – Biblia „ este pe cale de disparitie !
    Copii cresc liberi de constrangeri , etalandu-si nestingherit personalitatea pe care niciun proces educativ nu-l mai modeleaza ,  pentru a nu produce un om social inhibat .
    Ei cresc minunat si liber ca buruienile , natural , pana la primul inevitabil plivit social !
    Prin rasturnarea demografica sat – oras,  bunul simt al omului de la tara sau oras , cuviincios reflexiv si cumpatat , a fost inlocuit , cu trufia negativista si vocala a orasanului si sateanului hibridat , care nu mai este nici taran nici targovet .
    Uimitor este ca hibridarea s-a facut pe seama a tot ceeace au reprezentat trasaturile conservatoare negative si inhibitoare ale progresului urbanizator  sau modernizator , oamenii prezentului istoric fiind personaje in deriva , cu identitate si mentalitate confuza , despre toate si tot !

Mai avem o problema aparent ciudata , o problema in care educatia desi facuta corect , nu gaseste suportul  psihologic al subiectului educat privind un minim de rafinament comportamental , care sa ateste calitatea de „om civilizat”.
   La fel de uimitor este insa si faptul ca desi supusi unui program de instruire scolara uneori pana la cele mai inalte nivele , inabilitatea comportamentala , de limbaj si maniere , dau impresia de grobianism oligofren , ori....a unui fel de „staif”  respingator , penibil , si prost regizat. Din pacate insa , acest lucru este si mai vizibil pentru strainii de contact oficial sau nu , si care , ne trateza ca atare : o populatie de mana treia  ,  „ce frumoasa tara , pacat ca e locuita „ !
Pentru mine – si nu numai - acest lucru este extrem de dureros si-mi induce mari temeri pentru viitorul national si integrativ European.

*
    Recunoasterea valorica si a ierarhiilor , a stratificarilor sociale firesti care dau sentimentul de incredere si stabilitate din viata cotidiana precum competenta , politetea si punctualitatea, decenta comportamentala si de limbaj , solicitudinea si generozitatea , au devenit raritati  jinduite de o minoritate si ea pe cale de disparitie.  
    Noi , nu gratie „ luptei de clasa si internationalismului proletar , eticii si echitatii socialiste” am fost mai eficienti mai responsabili mai demni si mai umani in asa zisul comunism , ci gratie formatorilor nostri , a celor scoliti in hulita societate burgheza in spirtul valorilor autentice , europene si crestine , si care , ne-au  instruit   pentru normalitate si siguranta sociala , nu pentru arivism , lichelism si loialism politic.  Esentialul didactic , era ferit cu iscusinta de ingerinta politicului .
    Disparitia biologica fireasca a acelor generatii de educatori si inlocuirea lor cu cei „de scoala noua , inovata politic” a creat mai tarziu golul valorilor  autentice si tranzitia spre improvizatie educativa , derizoriu in concept , mediocritate si submediocritate perena.
                                                      

 Lipsa educatiei solide a resurfactat din strafundurile negre ale psihicului colectiv o grosolanie o insensibilitate un egoism si o lipsa de rusine care frizeaza patologicul.  Direct sau indirect , aceste trasaturi sunt aprope incurajate prin indiferenta sau chiar „valorificate” in shourile unor televiziuni .
    Nu ar fi o noutate absoluta . Antichitatea constata - insa moralizator - ca „Omul a devenit lup pentru om” -  Homo homini lupus est  (Plautus 495, in Asinaria) iar noi contemporanii constatam in complectare , prin parafraza , ca : (si) -  Homo homini porcus est” !  Nu este ilariant , decat pentru cateva secunde , este dramatic!    
     Banului i s-a deturnat in mare masura scopul si valoarea  sociala inlocuind cultura profesionala si generala - fiind utilizat in mod iresponsabil  pentru eludarea instruirii - si cumpararea de competente ce altadata erau garantate  prin obtinerea unei diplome  sau titlu academic , dupa ani si ani , grei , de studiu temeinic .
    Peste timp , se vor trezi - disperati si terifiati sau vor plati cu viata - cand le vor muri copii  in brate din cauza incompetentei  , se vor trezi in puscarii nevinovati , se vor prabusi cu podurile si-si vor gasi mormantul sub casele naruite la primul cutremur minor ! 
     Pana la acest scenariu extrem , intr-un flash la zi „starea natiunii” ar putea fi analizata prin extrapolare , interpretand atent si comparand statisticile europene privind cauzele si consecintele accidentelor rutiere din Romania . Situatia ar merita un studiu exhaustiv .  Oare recolta de morti ai soselelor , de mutilati si infirmi pe viata , zilele  de boala si recuperare , nu spun nimic nimanui !? 
     Desi pare o exagerare ; cui dam Carnetul de conducere auto (pe nu stiu cate grade) , ca nivel de educatie scolara  si aptitudini psihologice testate si promovate
prin examen special , corect ; cator persoane ar trebui retrasa licenta de conductor de autovehicol in baza unui asemenea examen , corect !
**    
Dupa un asemenea triaj reductiv , numarul dezastrelor umane prin accidente de transport ar scadea in proportie geometrica ! Nota bene , ideea !
Ei , dar sa vedeti ce s-ar mobiliza „intelectualii” , „politicienii”, „ ziairstii” si „soferii groazei”, impotriva unei asemenea „masuri nedemocratice , contrara drepturilor omului si legislatiei Comunitare (sic !)” de a muri liber , pe largile uliti si continuu asfalate , ale patriei !
*
    Cand se doreste extinctia naturala a unei natiuni , sau a unei populatii , „se defecteaza in principal ” accesul la educatie - in indiferent ce limba - nu limba fiind principalul factor  educativ ci continutul valoric al educatiei.
    Sanatatea publica , educatia scolara si justitia sunt trepiedul magic de sustinere al oricarei natiuni , mai cu seama in momentele de criza , de indiferent ce natura . Sacrificiul  material cel mai important , este dincolo de aceste deparatmente cheie.
     Perpetuam netulburati nonvalorea , eludand efectele pe termen lung ale subfinantarii departamentelor cheie.   Profesoratul , altadata profesiune de vocatie sacra , nu mai este atractiv. Medicii se instruiesc si apoi parasesc tara pentru a-si pune in valoare competenta in mod demn. Magistratii se preteza la pertractari si negocieri privind aplicarea  (implacabila a)  legii .
   
                                                            C o n t i n u a m  !!??
                                                                   
                                                                                                            Diogene    




                                          
                                                                                                            



No comments: